MISJA

§1

Podstawowym zadaniem, misją placówki jest kształcenie muzyczne młodych ludzi, którzy świadomie i z chęcią będą korzystać z dóbr kultury oraz do współtworzenia tych dóbr. Chcemy przygotować tych młodych ludzi do ustawicznej pracy nad sobą i swoimi talentami, do odpowiedzialności za swój rozwój i doskonalenie umiejętności zdobytych wcześniej.

§2

Podstawowym zadaniem wszystkich nauczycieli jest, wedle słów ich samych:
• chęć przenoszenia i zarażenia dzieci własnym entuzjazmem i umiłowaniem muzyki,
• kształtowanie i wspieranie osobowości dziecka, wywieranie pozytywnego wpływu poprzez dobry przykład,
• tworzenie właściwego klimatu ważnego dla rozwoju dziecka w procesie uczenia się i nabywania trudnych dla niego czasem umiejętności,
• motywowanie do pracy i poszukiwanie najwłaściwszych w tym zakresie metod,
• kształcenie pozytywnego wizerunku ucznia poprzez wspierające ocenianie oraz docenianie jego wysiłku i zaangażowania,
• poszukiwanie sojuszników dla wsparcia pracy naszych uczniów wśród rodziców, w środowisku, w nich samych,
• poświęcanie naszym uczniom czasu na rozmowy o ich problemach, lekcjach i oczekiwaniach, by móc im sprostać dla ich dobra.

§3

Wychowujemy wszyscy:
• własnym przykładem i wskazywaniem na postawy odpowiedzialności i ponoszenia konsekwencji za każdą decyzję,
• promujemy właściwe, akceptowane przez społeczność szkolną wzory postępowania w określonych sytuacjach, postawy, które są zgodne z wartościami przyjętymi przez nas,
• pomagamy uczniom radzić sobie z sytuacjami trudnymi, ucząc ich metod radzenia sobie z nimi i pokazując sposoby radzenia sobie ze stresem,
• akceptowanie indywidualności każdego ucznia, ale i nauczyciela.

§4

Oceniamy wszystkie starania i działania dzieci:
• pozytywnie za każdą próbę rzetelnej pracy, wkład i wysiłek,
• sprawiedliwie przez zastosowanie ustalonych z nimi kryteriów dopasowanych do aktualnych możliwości dzieci,
• zachęcamy ich do pokonywania trudności jako drogi do sukcesu,
• znając ich możliwości intelektualne, sprawnościowe i emocjonalne, dostosowujemy jednocześnie wymagania do nich,
• podkreślamy przewagę samooceny ucznia nad oceną nauczyciela czy kogokolwiek, szczególnie w codziennej jego pracy,
• traktujemy każdą ocenę jako informację i przekazujemy ją uczniowi i rodzicom tak, by miała ona charakter wskazań na przyszłość – co trzeba, można uczynić, by móc się doskonalić skutecznie i by praca przynosiła pożądane efekty,
• w celu wzmacniania wizerunku ucznia opartego na rzetelnej informacji o jego postępach, pracy, możliwościach i aspiracjach, nie etykietujemy ich i nie oceniając ich możliwości raz na zawsze, obrazujemy możliwość zmiany i rozwoju i w każdej sytuacji,
• wspólnie budujemy podstawowe zasady oceniania zawarte w szkolnym systemie oceniania.